План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
№ | Найменування заходів | термін
виконання |
Відповідальні
за виконання |
Примітка
про виконання |
||
Створення умов для безпечного використання мережі Інтернет, формування навичок безпечної поведінки в Інтернеті |
||||||
1 | Розробити правила безпечного користування мережею Інтернет для учнів | До 05.09 | Заступники | |||
2 | Забезпечити педагогів і учнів навчанням щодо безпечного користування мережею Інтернет | щоквартально | заступники | |||
3 | Підготувати паам’ятки для батьків: «Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок» | До 20.09 | Заступник з ВР | |||
4 | Провести в рамках Дня безпечного Інтернету:
– Перегляд мультфільмів (1-4 класи): “Фіксики: Обережно в Інтернеті” – Урок-вікторина «Безпечний Інтернет» (5-6 класи) – Бесіда з елементами тренінгу « Як не стати жертвою злочинців в соціальних мережах» (7-8 класи) – Урок-суд «Інтернет: користь чи шкода» (9-11 класи) |
09.02 | Класні керівники | |||
5 | Провести бесіди з елементами тренінгу:
– Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» (5-11 класи) – «Кібербулінг або агресія в Інтернеті» (5-11 класи) |
Грудень, березень
08.02-12.02 |
Практичний психолог | |||
Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації |
||||||
1 | Розробити та затвердити план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) | До 01.09 | Практичний психолог, заступник з ВР | |||
2 | Опрацювати рекомендації МОН щодо створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидії булінгу (цькуванню) (Лист від 14.08.2020 №1/9-436), інші нормативні документи з даної тематики | серпень | Заступник з НВР | |||
3 | Забезпечити реалізацію антибулінгової політики закладу | постійно | Учасники освітнього процесу | |||
Забезпечити відкритий доступ до інформації та документів, зокрема:
– правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти; – план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; – порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; – алгоритм дій для педагогів, інших працівників закладу та адміністрації у випадку виявлення фактів булінгу(цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). |
До 01.09 | Заступники, практичний психолог | ||||
4 | Забезпечити співпрацю з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу | постійно | адміністрація | |||
5 | Провести інформаційно-посвітницькі заходи:
1) Бесіди з елементами тренінгу: – «Що таке булінг?» (1-11 класи) – «Що робити в складних життєвих ситуаціях та до кого звертатися по допомогу» (1-11 класи) – «Протидія булінгу у дитячому середовищі» (5-11 класи) 2) Тренінги: – «Хто може стати жертвою булінгу» (8-9кл) – «Як протистояти тиску однолітків» (8-11класи) – «Шкільному булінгу – Ні! Шлях до самоконтролю» (1-11 класи) – «Правові наслідки булінгу» (5-11 класи) |
Жовтень Листопад
Січень Лютий
Грудень Березень жовтень Січень Лютий- квітень |
Практичний психолог
|
|||
6 | Провести Тиждень толерантності | листопад | Кл. керівники | |||
7 | Розробити рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх | До 15.12 | Практичний психолог | |||
Робота з педагогічними працівниками та допоміжним персоналом |
||||||
1 | Забезпечити проходження вчителями онлайн курсів:
«Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти» «Недискримінаційний підхід у навчанні» |
Протягом року | Заступник з НВР | |||
2 | Інструктивна нарада з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним персоналом | серпень | Директор, пр..психолог | |||
3 | Нарада при директорові:
«Профілактика булінгу як соціального явища в шкільному середовищі» «Безпечне середовище. Булінг. Адміністративні стягнення» |
жовтень
січень |
Заступник з ВР
психолог |
|||
4 | Провести моніторинг щодо обізнаності педагогів із засобами протидії насильству в учнівському колективі та їх умінню протидії цьому явищу | листопад | Заступник з НВР
психолог |
|||
5 | Тримати на контролі відвідування учнями, проводити його аналіз, вживати відповідних заходів | постійно | Заступник з ВР | |||
6 | Здійснювати системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству (діагностування, індивідуальна робота, тренінгові заняття тощо) | постійно | Заступники
психолог |
|||
7 | Провести навчальні семінари, тренінги для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування:
Роль вчителя у профілактиці шкільного булінгу Що таке булінг? Профілактика булінгу в учнівському середовищі Соціальні мережі: як уберегти учнів від залежності |
Серпень
Січень
Березень |
Практичний психолог | |||
8 | Підготовка методичних рекомендацій для класних керівників щодо проведення заходів із питань попередження булінгу | Заступник з ВР
психолог |
||||
9 | Надавати консультацій вчителям з проблемних ситуацій | В разі необхідності | Практичний психолог | |||
Робота з батьками |
||||||
1 | Поновити інформаційний куточок для батьків | серпень | Пр.психолог | |||
2 | Підготувати пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям | До 15.09 | Практичний психолог, класні керівники | |||
3 | Надавати консультацій вчителям з проблемних ситуацій | В разі необхідності | Практичний психолог | |||
4 | Проводити інформаційно-просвітницькі заходи для батьків «Як зменшити ризик булінгу» | Згідно плану
|
кл.керівники
пр.психолог |
|||
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
||||||
1 | Провести діагностичне дослідження міжособистісних і міжгрупових відносин в класах | листопад | Практичний психолог | |||
2 | Провести моніторинг дієвості правил поведінки шляхом опитування учасників освітнього процесу | грудень травень | Практичний психолог | |||
3 | Провести моніторинг зміни динаміки порушень правил поведінки учнями | травень | Практичний психолог | |||
4 | Провести моніторинг ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу | Січень, червень | Практичний психолог
заступник з ВР |
|||
5 | Провести самооцінку закладу освіти за показниками безпеки, комфортності | Вересень
травень |
адміністрація | |||
6 | Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі | Грудень | Практичний психолог | |||
7 | Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | Грудень | Практичний психолог | |||
8 | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти | У разі наявності | директор | |||
9 | Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу | До 05.06 | Практичний психолог |