План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Найменування   заходів  термін

виконання

Відповідальні

за виконання

Примітка

про

виконання

Створення умов для безпечного використання мережі Інтернет,

формування навичок безпечної поведінки в Інтернеті

1 Розробити правила безпечного користування мережею Інтернет для учнів До 05.09 Заступники  
2 Забезпечити педагогів і учнів навчанням щодо безпечного користування мережею Інтернет щоквартально заступники  
3 Підготувати паам’ятки для батьків: «Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок» До 20.09 Заступник з ВР  
4 Провести в рамках Дня  безпечного Інтернету:

– Перегляд мультфільмів (1-4 класи):

“Фіксики: Обережно в Інтернеті”
“Фіксики: Інтернет”

Відео “Безпека в Інтернеті”

–          Урок-вікторина «Безпечний Інтернет» (5-6 класи)

–          Бесіда з елементами тренінгу « Як не стати жертвою злочинців в соціальних мережах»  (7-8 класи)

–          Урок-суд «Інтернет: користь чи шкода» (9-11 класи)

09.02 Класні керівники  
5 Провести бесіди з елементами тренінгу:

–          Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» (5-11 класи)

–          «Кібербулінг або агресія в Інтернеті»  (5-11 класи)

 

Грудень,

березень

 

08.02-12.02

Практичний психолог  

Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

1 Розробити  та затвердити план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу   (цькуванню) До 01.09 Практичний психолог, заступник з ВР  
2 Опрацювати рекомендації МОН щодо створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидії булінгу (цькуванню) (Лист від 14.08.2020 №1/9-436), інші нормативні документи з даної тематики серпень Заступник з НВР  
3 Забезпечити реалізацію  антибулінгової політики закладу постійно Учасники освітнього процесу  
  Забезпечити відкритий доступ до інформації та документів, зокрема:

– правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;

– план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

– порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

– алгоритм дій для педагогів, інших працівників закладу та адміністрації у випадку виявлення фактів булінгу(цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

До 01.09 Заступники, практичний психолог  
4 Забезпечити співпрацю з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу постійно адміністрація  
5 Провести інформаційно-посвітницькі заходи:

1)            Бесіди з елементами тренінгу:

–          «Що таке булінг?» (1-11 класи)

–          «Що робити в складних життєвих ситуаціях та до кого звертатися по допомогу» (1-11 класи)

–          «Протидія булінгу у дитячому середовищі»  (5-11 класи)

2)            Тренінги:

–          «Хто може стати жертвою булінгу» (8-9кл)

–          «Як протистояти тиску однолітків» (8-11класи)

–          «Шкільному булінгу – Ні! Шлях до самоконтролю» (1-11 класи)

–          «Правові наслідки булінгу» (5-11 класи)

 

 

Жовтень

Листопад

 

Січень

Лютий

 

Грудень

Березень

жовтень

Січень

Лютий-

квітень

Практичний психолог

 

 

 
6 Провести Тиждень толерантності листопад Кл. керівники  
7 Розробити  рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх До 15.12 Практичний психолог  

Робота з педагогічними працівниками та допоміжним персоналом

1 Забезпечити проходження вчителями онлайн курсів:

«Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти» «Недискримінаційний підхід у навчанні»

Протягом року Заступник з НВР  
2 Інструктивна нарада з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним персоналом серпень Директор, пр..психолог  
3 Нарада при директорові:

«Профілактика булінгу як соціального явища в шкільному середовищі»

«Безпечне середовище. Булінг. Адміністративні стягнення»

 

жовтень

 

січень

Заступник з ВР

психолог

 
4 Провести моніторинг щодо обізнаності педагогів із засобами протидії насильству в учнівському колективі та їх умінню протидії цьому явищу листопад Заступник з НВР

психолог

 
5 Тримати на контролі відвідування учнями, проводити його аналіз, вживати відповідних заходів постійно Заступник з ВР  
6 Здійснювати  системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству (діагностування, індивідуальна робота, тренінгові заняття тощо) постійно Заступники

психолог

 
7 Провести навчальні семінари, тренінги  для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування:

Роль вчителя у профілактиці шкільного булінгу

Що таке булінг? Профілактика булінгу в учнівському середовищі

Соціальні мережі: як уберегти учнів від залежності

 

 

 

Серпень

 

Січень

 

Березень

Практичний психолог  
8 Підготовка методичних рекомендацій для класних керівників щодо проведення заходів із питань попередження булінгу   Заступник з ВР

психолог

 
9 Надавати консультацій вчителям  з проблемних ситуацій В разі необхідності Практичний психолог  

Робота з батьками

1 Поновити інформаційний куточок для батьків серпень Пр.психолог  
2 Підготувати пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям До 15.09 Практичний психолог, класні керівники  
3 Надавати консультацій вчителям  з проблемних ситуацій В разі необхідності Практичний психолог  
4 Проводити інформаційно-просвітницькі заходи для батьків «Як зменшити ризик булінгу» Згідно плану

 

кл.керівники

пр.психолог

 

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

1 Провести  діагностичне дослідження міжособистісних і міжгрупових відносин в класах листопад Практичний психолог  
2 Провести моніторинг дієвості правил поведінки шляхом опитування учасників освітнього процесу грудень травень Практичний психолог  
3 Провести моніторинг  зміни динаміки порушень правил поведінки учнями травень Практичний психолог  
4 Провести моніторинг ефективності виконання плану   заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу Січень, червень Практичний психолог

заступник з ВР

 
5 Провести самооцінку закладу освіти за показниками безпеки, комфортності Вересень

травень

адміністрація  
6 Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі Грудень Практичний психолог  
7 Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти Грудень Практичний психолог  
8 Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти У разі наявності директор  
9 Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу До 05.06 Практичний психолог